دربند- شیرپلا-چشمه نرگس 90.4.31

تعداد همنوردان: 24 نفر

گزارشگر : فریده سجادی

جمعه روز میعاد عاشقان کوه

ساعت 6.15دقیقه صبح از مقابل فرهنگسرای بهمن به سمت دربند حرکتکردیم.مسیر برنامه طبق اعلام قبلی از این قرار بود:

دربند.شیرپلا.چشمه نرگس.اوسون

در ساعت 7صبح  به میدان دربند رسیدیم و بعد از معرفی اعضاء و صحبت های حاج آقا تاج بخش به سمت شیرپلا حرکت کردیم.

یکی از جذابیت های دربند چندگانه بودن مسیر آن است.مسیررودخانه ای- مسیر خاکی و در نزدیکی شیرپلاهم به نوعی سنگ نوردی .

بالاخره در ساعت 10.20 صبح به پناهگاه شیرپلا رسیدیم وصبحانه مفصلی آنجا صرف کردیم.بعد از صرف صبحانه 3 همنورد فرانسوی که قرار بود به کشورشان برگردند از گروه جدا شدند.

در ساعت 11.20 به سمت چشمه نرگس به راه افتادیم.مسیر شیرپلا تا چشمه نرگس بسیار به منطقه چهل چشمه درکه شباهت دارد. از کنار چشمه های بسیار زیبا که با فواصل کمی پشت سرهم قرار داشتند عبور کردیم.در طول مسیر عباس آقا عکاس گروه عکسهای یادگاری زیبایی از گروه در این منطقه بکر وزیبا می گرفتند.

البته غیر از مسیر چشمه ها که سرسبز بود باقی منطقه خشک وبدون گیاه بود.در مناطق سرسبز وجود گیاهان مختلف با عطرهای گوناگون مشام هر کوهنوردی را نوازش می داد .از جمله پونه و گلپر که حاج آقا تاج بخش با چیدن گلپرها و تقسیم آن بین اعضاء ما را از داشتن قسمتی از آن بی نصیب نگذاشتند.

بالاخره پس از دو ساعت کوهپیمایی در شیبی نسبتا تند درساعت 13.20دقیقه به سرچشمه رودخانه دربند، در ارتفاع 3400 متری رسیدیم.

چشمه ای بسیار زیبا در دل کوه.چشمه نرگس یکی از مناظر خاص و دیدنی است که آب ازدل کوه و سنگ به بیرون تراوش می کند.آبی بسیار گوارا و خنک که وجوددوستداران و عاشقان کوه و طبیعت را ازوجود خود سیراب می کند.در سمت غرب چشمه پناهگاه امیری دیده میشود.

بعد از تقریبا 30 دقیقه استراحت به راه افتاده و پس از عبور از زیر پناهگاه امیری به  سمت اوسون حرکت کردیم.

اوسون منطقه ای بسیار سرسبزبا باغهای میوه است که در قسمت میانی آن هتل اوسون و روستای اوسون قراردارد.

با اینکه دربند مثل همیشه شلوغ بود ولی در مسیر بازگشت از اوسون به ندرت افرادی دیده میشد.

در میانه راه در ساعت 16.10 دقیقه در کنار چشمه ای برای صرف ناهار اطراق کردیم.بعد از صرف ناهار به مسیر انتخابی حاج آقا برای بازگشت ادامه دادیم.

بالاخره در ساعت 19 به میدان دربند رسیدیم وبه سمت فرهنگسرای بهمن به راه افتادیم.

و بدین ترتیب یکی دیگر از برنامه های تقریبا سنگین و مفرح به پایان رسید.