امامزاده داوود - قله شاه نشین - درکه 90.4.3

سرپرست گروه:حاج آقا تاج بخش

عکاس:رضا نظری

گزارشگر:زهرا اسلام زاده

جمعه 6صبح از فرهنگسرای بهمن دریک هوای گرم و آفتابی به همراه گروهی متشکل از4خانم و12آقا به سمت امام زاده داوود(ع) حرکت نمودیم، برنامه به این قرار است که ازارتفاعات امام زاده به قله شاه نشین صعود کرده وبازگشت از مسیر درکه باشد.

ساعت 7.45 صبح به آستان مطهر امام زاده داوود(ع) رسیدیم، بعداز توقف کوتاهی جهت زیارت به سمت قله به راه افتادیم . دمای هوا تقریبا 10درجه ازتهران خنکتر وبسیار دلچسب بود واین برنامه صعود را راحتتر وجالبتر میکرد.

درهمان ابتدای راه اثار ریزش بهمن درمسیر رود به چشم میخورد، تعداد زیادی از اتباع افغان که برای زیارت امده بودند دل به کوه زده واز طبیعت لذت میبردند. درساعت 9.30 برای صرف صبحانه درکنار آبشار به مدت نیم ساعت توقف نمودیم.

برنامه صعود به خوبی پیش میرفت واز معدود دفعاتی بود که کمپ بین راهی نداشتیم و همه کوهنوردان تا قله باهم پیش رفتند.

درساعت 11.30 به اشترگردن رسیدیم .ازآنجا میشد قله های اطراف شامل قله پلنگچال- سیاه سنگ  و دوشاخ را مشاهده کرد .هوا کم کم رو به سردی میرفت و وزش باد شدت میگرفت .

مسیر اشتر گردن تا قله به صورت سنگهای ریزشی می باشد که در نتیجه تغییرات دمایی نزدیک قله به این شکل در آمده است.

درساعت 13.20 موفق به فتح قله 3870 متری شاه نشین شدیم .هوا ابری و دمای هوا بقدری پایین بود که مانند زمستان بازدم به صورت ابر ازدهان خارج میشد.نمای پشت قله و مسیر شهرستانک به توچال نیز بسیار تماشایی بود.

بعد از توقف کوتاهی در قله ،فرود را آغاز کردیم وعکسی پایین تر از قله گرفتیم و به سرعت به سمت چهل چشمه ودرکه به راه افتادیم. درساعت 15.40 درنزدیکی گوسفندسرا به مدت 40 دقیقه برای صرف ناهار اتراق کردیم .

بعد از گذشتن از چهل چشمه درپناهگاه پلنگ چال برای نماز توقف کوتاهی کردیم. وبالاخره در ساعت 20.30 سوار مینی بوس شده و به سمت فرهنگسرا بازگشتیم.