قله ورجین 1400.10.17

گزارش : مجتبی عارفی

با تشکرویژه ازآقا پاکزاد عزیز

گزارش برنامه قله ورجین۱۴۰۰/۱۰/۱۷

طبق معمول ساعت ۶ صبح ازنازی آباد حرکت کردیم وساعت ۷ به لواسان رسیدیم وبه انتهای خیابان آزادگان رفته و ماشین راپارک کردیم که ابتدای مسیرتابلوی منطقه ورجین قابل مشاهده بود مبنی بر اینکه منطقه ورجین یکی ازمناطق حفاظت شده محیط زیست میباشد.

با حرکت از پاکوب و پس ازیکساعت و نیم پیمایش درشیب ملایم به محلی صاف وسنگی رسیدیم که آنجا را جهت صرف صبحانه انتخاب کردیم .

پس ازنیم ساعت توقف به حرکت خود ادامه دادیم وراه قله را پیش گرفتیم. دربین راه به گروه ۷ برخوردیم که حدود سی نفربودند.

با رسیدن به روی یال اصلی قله با برفی عمیق مواجه شدیم در حالی که ابتدای مسیر دامنه ای خشک و سنگلاخی بود.

مسیرپوشیده ازبرف بسیارزیاد و طولانی بود که با طی آن درساعت۱۱/۴۵ به قله ورجین به ارتفاع۲۹۸۷ متررسیدیم که مملو از کوهنوردان عاشق طبیعت بود.

پس ازنیم ساعت استراحت درقله و گرفتن چندعکس بطرف پائین حرکت کردیم وبا فرودی ناخواسته از دره ای سنگلاخی درساعت 16 به محل پارک ماشین رسیده وپس از صرف ناهارمسیرخانه راپیش گرفتیم و باردیگرصعودی قشنگ وروح نواز را به پایان رساندیم .

همیشه خداوند بزرگ را بخاطراعطای نعمت سلامتی و تندرستی شکرگزارهستیم...