اوسون - قله توچال 99.4.20
تاریخ : چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 10:04

عکس و گزارش : مجتبی عارفی

بنام پروردگارهستی بخش

طبق قرارساعت ۵ صبح ازنازی آباد حرکت کرده ودرساعت۵/۴۰ به میدان دربند رسیدیم که دونفرازدوستان آنجا به ما ملحق شدند.

هوای صبح نسبتا گرم و دور ازانتظاربود. پس ازعبورازمیان روستای پس قلعه که درحال حفاری گاز شهری است به طرف دره اوسون حرکت نمودیم

حدود ساعت 8 صبح برای صبحانه در میان دره در محلی مناسب نیم ساعت توقف داشتیم. پس ازآن به طرف دوراهی اوسون حرکت کردیم.

در میان راه از چشمه ها آب برداشتیم و تابلوهای واژگون شده را سرپا نمودیم و عکس یادگاری گرفتیم.

درساعت ۱۲ به جانپناه امیری رسیدیم وپس از کمی استراحت وبرداشتن عکس به سمت قله توچال حرکت کردیم که دربین راه به دیدارآقای حمید ثابتی کوه نورد قدیمی وبااخلاق کوهستان توچال نائل شدیم وبا ایشان عکس یادگاری گرفتیم.

پس ازگذشتن ازیال نفس گیرقله نهایتا درساعت 14.50 به قله توچال به ارتفاع۳۹۶۰ متری رسیدیم.

قله بسیارشلوغ و مملو ازحضورکوهنوردان عاشق طبیعت بود. پس ازنیم ساعت استراحت وگرفتن عکس دسته جمعی ، فرودازقله توچال را شروع کردیم پس ازنیم ساعت به ایستگاه۷ تله کابین رسیدیم وبا صفی ازکوهنوردان که درانتظارتهیه بلیط بودند مواجه شدیم.

ایستگاه 5 هم خلوت بود ورستوران تعطیل. ما نیزبعد ازتهیه بلیط سوارتله کابین شدیم‌ وراحت وآسوده درساعت 17.30 به ایستگاه 1 رسیدیم وپس ازاستراحت وصرف غذا وطی مسیرآسفالت جاده سلامتی درساعت 18 بعدازظهردر ولنجک به برنامه پایان دادیم و خداوند بزرگ را به خاطرعطای نعمت صحت وسلامت شکرکردیم.