قله سرکچال 98.5.11

عکس : سید مجتبی عارفی

گزارش : آتیه

و اما برنامه سرکچال...

در ادامه صعودهای بالای چهارهزار که مناسب روزهای بلند این فصل هستند برای قله سرکچال برنامه ریزی نمودیم...

4 صبح حرکت از نازی آباد ...با همراهی دوستان و به مدد کبری 11 cheeky (ون پرسرعت گروه پرسون) قبل از ساعت 6 صبح شمشک بودیم...به طرف شمشک بالا و سپیدستان ادامه دادیم و قبل از طلوع آفتاب از میدان اصلی به راه افتادیم.

با کمی پرس و جو وعبور از سربالایی کوچه پس کوچه های شمشک بالاخره مسیر پاکوب بطرف پناهگاه را یافتیم ...

خنکی هوای شمشک دلچسب بود و گوارا...و مناظر بی نظیر...

بالاخره بعد از گذشت یکساعت تابلویی با مضمون (بطرف پناهگاه ) در دامنه کوه رویت شد و پس از آن در ساعت 7.15 به گوسفندسرایی با چشمه آب رسیدیم.

می دانستیم که مسیر قله بی آب است و چشمه دیگری در کار نخواهد بود... بنابراین کاملا سیراب شدیم و بطری ها را هم پرکردیم و شیب بعدی بطرف پناهگاه را ادامه دادیم.

ساعت 8.30 پناهگاه لجنی رویت شد...تر تمیز و ویلایی ...بر خلاف اسمش خبری از لجن نبود...laugh

صبحانه ای سبک خوردیم و یکی از همنوردان را که بعلت بیخوابی شب گذشته آمادگی صعود نداشت با کلی توصیه های ایمنی در پناهگاه گذاشتیم و ساعت 9.25 بطرف قله حرکت کردیم.

ادامه راه مسیری است با شیب تند که یکسره از گرده های سنگی می گذرد و صعودی نفس گیر را رقم میزند.

با حرکتی آهسته و پیوسته و با استراحتهایی کوتاه و نوشیدن مایعات شیرین ساعت 11.45 روی قله هستیم ...سرکچال یک... ارتفاع 4130 متر...

45 دقیقه هم هوایی است واستراحت و شناسایی قله های اطراف...

قلل سرکچال در منطقه البرز مرکزی ودر شمال شمشک و روته واقع است .

سرکچال یک مجموعه سه قله ای است که بلندترین ارتفاع حدود ۴۲۱۰ متر است.این قله ها بر روی یک خط الراس شرقی غربی قراردارند که از غرب به قله کلون بستک و از شرق به گردنه وزوا و قله های برج و خلنو منتهی می شوند.دره دریوک در شمال قلل سرکچال و دره های شمشک و لالون در جنوب آن قرار دارند.

پناهگاه لجنی در مسیر صعود قله سرکچال، خلنو و برج قرار دارد.

دوستی را در پناهگاه جا گذاشته ایم و باید برگردیم... علاوه بر آن برای گیرنیفتادن در تله ترافیک عصرگاهی فشم بهتراست که هرچه زودتر منطقه را ترک کنیم....بنابراین ازادامه مسیر بطرف برادران سرکچال صرف نظر کرده و بطرف پناهگاه لجنی فرود میاییم.

دامنه های خشک سرکچال فرودی محتاطانه را می طلبد...و  البته شن اسکی های مناسب هم  خوراک حاجی لیدرمان است و ما هم فرمانبرداریم.surprise

ساعت 13.30 دوباره لجنی هستیم و با نیم ساعت استراحت بطرف شمشک و مبدا حرکت برمی گردیم...و این بارزیر آفتاب سوزان ، دلمان به وزش نسیم گاهگاهی خوش است...

ساعت 15.30 کبری 11 ما را به منزل میرساند و خوشبختانه پولتیک مان موثر واقع میشود...از ترافیک جان سالم بدر می بریم...cheeky