بارگاه سوم دماوند 98.5.4

عکس : سید مجتبی عارفی

گزارش : حسین عارفی

برنامه هم هوایی دماوند

ساعت چهار صبح حرکت خود را ازنازی آباد شروع کردیم وبعد از سوارکردن چند نفر از دوستان درتاریکی شب به طرف جاده هراز حرکت کردیم و با رسیدن به مقرفدراسیون جهت رسیدن به گوسفندسرا با پاترولها هماهنگ کردیم و ساعت 6 با یکی از آنها به طرف مسجد صاحب الزمان حرکت کردیم و ساعت 6.45 به مسجد رسیدیم.

هوا بسیار خوب بود و بر روی جاده هراز مه سنگین و زیبایی بود ودر روبرویمان سلسله ی زیبای دوبرار و قله ی پاشوره قابل رویت بود.

ساعت 7.15 بعد از خوردن صبحانه به طرف بار گاه سوم حرکت کردیم.

دربین راه گل های لاله و همینطور سنگ های زیبایی دیده می شد که شبیه بعضی از حیوانات بودند و همچنین دود گوگرد دماوند هم ازهمان پایین دیده می شد. درراه چند کوه نورد آلمانی را هم دیدیم که از قله بر می گشتند و بوی گوگرد می دادند.

بالاخره با حرکت کردن مداوم و با استراحت های کوتاه ساعت 12 به بارگاه سوم رسیدیم .

در آنجا هوا کمی سرد بود و آبشار یخی ودود گوگرد بخوبی دیده میشد و تعداد زیادی از چادر های کوهنوردان در اطراف پناهگاه بود. داخل پناهگاه خیلی شلوغ نبود.

از ساعت 12تا 14.30 در پناهگاه توقف داشته و در حال تغذیه ای سبک و هم هوایی بودیم و با توقفی کوتاه در بیرون پناهگاه به طرف پایین حرکت کردیم .

بین راه درکنار یک رود خانه‌ی کوچک ناشی از برفها  توقف داشته و ناهار خوردیم و بعد به طرف پایین حرکت کردیم و5.45 به مسجد رسیدیم و با پاترول به طرف پایین حرکت کردیم و ساعت 6.30 کنار ساختمان فدراسیون بودیم وبا ون به طرف تهران حرکت کردیم.