درکه - کماچال - ولنجک 97.8.18

سرپرست : امیرحسین پاکزاد

عکس و گزارش : رسول بهزادیان

۹۷۰۸۱۸ جمعه درکه – کما چال –ایستگاه توچال

این بار "درکه" مبدا برنامه گروه انتخاب گردید . جمعه ساعت ۶.۳۰ کنار ساختمان خانه معلم آموزش و پرورش درکه حرکت آغاز نموده و سمت راست در کوچه موسوی مطلق ادامه دادیم ، کوچه بنفشه را پشت سر گذارده و نبش پرستو از روی پل به سمت چپ پیچیدیم و جلو رستوران البرز درکه به سمت چپ ادامه دادیم .

هوای مطبوع پاییزی و نم نم باران ما را همراهی می نمود . ساعت ۶.۴۶ به باغچه سرای چناران رسیده ، از پل سمت چپ عبور و ۶.۵۳ کلبه دنا را پشت سرگذاردیم . ساعت ۷.۱۳ تابلو شماره ۳ درکه را رویت و در این حال زمزمه گوش نواز و عاشقانه آب دره مجاور ما را همراهی می نمود. .ساعت ۷.۲۳ از ایستگاه شماره ۴ عبور و سمت چپ کافه عمران ادامه دادیم .

تنوع رنگ درختان و جریان آب ، مسیر دره را بسیار زیبا و چشم نواز نموده بود . ساعت ۷.۳۶ ایستگاه شماره ۶ را پشت گذاشتیم ، در مسیر درختی را دیدیم که به نرمی قد خم نموده و سر بر صخره آنسوی دره گذاشته و به صدای دل انگیز جریان آب گوش می دهد .

ساعت ۷.۵۰ آبشار زیبای بند عبدالله و قهوه خانه قندیل را رویت نمودیم ، درختان مسیر با رنگهای زیبا بسیار جلب توجه می نمودند و اگر وقت اجازه می داد باید با هر درختی عکس می گرفتیم . ترکیب دورنمای قله دو شاخ در سمت چپ و بارش برف روی آن همراه با درختان رنگارنگ و دره منظره بسیار زیبایی را به نمایش می گذاشت .

ساعت ۸.۰۵ دره و آبشار بسیار زیبای جوزک را رویت نمودیم . ساعت ۸.۲۸ به بند سیاه کرک رسیده ، ساعت ۸.۴۴ تابلو ۱۰ را پشت گذاشتیم و آنگاه همه جا را مه در بر گرفت و ما در محیطی مه آلود و رویایی ادامه دادیم.

ساعت ۹ تابلو ۱۱ را پشت سرگذاشته و سپس سربالایی های "چتوپالاخانsmiley" به سمت پناهگاه را در پیش گرفتیم . ساعت ۹.۲۳ پاکوب سمت راست را که دارای شیب فزاینده ای بود انتخاب و ادامه دادیم.

ساعت ۹.۳۵ ما بودیم و پناهگاه پلنگ چال ، درآنجا اطراق نموده صبحانه را صرف و ساعت ۱۰.۲۰ مسیر مارپیچ را ادامه دادیم ، بارش برف روی ارتفاعات دو طرف مسیر کاملا مشهود بود .

ساعت ۱۰.۴۵ به گردنه ای رسیده و به سمت راست به داخل دره تغییر مسیر داده و همچنان به سوی دامنه های پربرف پیش می رفتیم ، پشت سر ما قلل پربرف چین کلاغ، دو شاخ و سیاه سنگ خودنمایی می کردند .

در این حال به منطقه بارش برف رسیده و در شیب تند دامنه که برف روی آن نشسته بود پیش رفتیم و همزمان با پیشروی در ارتفاع شدت بارش برف نیز بیشتر شد .

ساعت ۱۱.۵۰ به تابلو "خطر سقوط بهمن" بر روی خط الراس ولنجک رسیده و به سمت جنوب شرقی (سمت ایستگاه دو تله کابین ) تغییر جهت دادیم .

ساعت ۱۲.۰۹ از کوره راه سمت راست جاده جهت صعود به کما چال ادامه داده و ساعت ۱۲.۱۵ پای بر قله گذاشتیم ، سپس از قله پایین آمده و مسیر سمت راست را پی گرفتیم و باز مه بود و محیط رویایی و ما در این محیط وهم انگیز به سمت پایین ادامه دادیم .

ساعت ۱۲.۵۰ از مسیر سمت چپ و میانبر به سمت پایین ادامه دادیم و همچنان پیش می رفتیم و در مه ناپدید می شدیم .

ساعت 13.30 به ایستگاه ۲ تله کابین رسیده و علیرغم اعتراض صاحب کافه که تاکید داشت غذای همراه خود را در آنجا نخوریم به صرف نهار مشغول شدیم cheeky

در ساعت ۱۴.۳۰ مسیر شرقی را پی گرفتیم وبخشی از مسیر را شن اسکی آمدیم که بسیار لذت بخش بود .

ساعت ۱۴.۵۰به ایستگاه چشمه رسیده و از مسیر زیر ایستگاه ادامه دادیم . ساعت 15.20 پا در ایستگاه یک تله کابین توچال گذاشته و از مسیر شرق -خیابان ولنجک ادامه دادیم ،

سر چهار راه به سمت راست و خیابان دانشجو تغییر مسیر داده و ساعت ً۱۶ سر تقاطع البرز یکم سوار مینی بوس و در ترافیک شهر انچه گذشته بود را در ذهن مرور نموده تا به منازلمان رسیدیم .