سعادت آباد - چین کلاغ - فرحزاد 97.8.11

سرپرست : اکبر زمانی

عکس و گزارش : رسول بهزادیان

سعادت آباد –چین کلاغ – فرحزاد جمعه ۱۳۹۷.۰۸.۱۱

این بار مقرر بود از شهرک بام تهران شروع نماییم ، بر اساس هماهنگی قبلی ساعت ۶.۴0 اعضای گروه در سعادت آباد از ماشین پیاده شده و از سمت چپ آپارتمانها برنامه شروع و سپس جاده خاکی را در پیش گرفتیم ،

در سمت جنوب شرق منظره طلوع خورشید و توده ابر اطراف آن بسیار دیدنی بود ، در امتداد دره پیش رفتیم و درختان با رنگهای مختلف و متنوع در برابر ما خودنمایی می نمودند ،

ساعت ۷.۵۰ در نزدیکی چشمه برای صبحانه اطراق و ساعت ۸.۱۵ از مسیر سمت چپ (مسیر جدای از دره) ادامه داده و در این حال افزایش تدریجی شیب حرکت گروه را کند تر می نمود .

ساعت ۹.۲۵ روی گردنه مشرف به قله چین کلاغ به تماشای مناظر اطراف مشغول شدیم ، در ادامه از خط القعر گذشته و به سمت راست و به سوی قله در مسیر با شیب فزاینده ادامه دادیم، در سمت چب دور نمای قله بند عیش به ما چشمک می زد .

در مسیر های منتهی به قله گروههای مختلف کوهنوردی در تکاپو برای فتح آن بودند .

ساعت ۱۰ پا به قله گذاشته و با اعضای دیگر گروهها به گرفتن عکس مشغول شدیم ، در ارتفاعات اطراف قله چهره ابرهای تیره درهم فرو رفته مشهود تر بود .

سپس مسیر سرازیری مستقیم بر روی خط الراس رو به شمال را ادامه دادیم و در این حال روبروی ما دو قله دوشاخ و سیاه سنگ خودنمایی می کردند .

ساعت ۱۰.۴۸ به خط القعر و تابلو راهنما گردنه کارا رسیدیم و به سمت چپ در سرازیری با شیب تند ادامه دادیم ،

منطقه یونجه زار از دور با رنگهاي متنوع و زیبا چشم نواز می نمود ، ساعت ۱۱ به یونجه زار رسیده از بین درختان گذشته و به سمت شمال غرب ادامه دادیم ،

ساعت ۱۲.۱۵ در پایین دست در یک ساختمان باز موسوم به قهوه خانه یونجه زار اطراق و آتش روشن نموده و به صرف نهار مشغول شدیم ، زبانه های درخشان آتش همه را به وجد آورده بود و با آن کلی عکس گرفتیم .

ساعت ۱۳.۳۰ به سمت جنوب غرب ادامه داده و در امتداد دره که به سمت جنوب می رفت و آب در آن با نوای دلنشین جاری بود طی مسیر نمودیم ، در بلندی های اطراف غارهای بزرگ و زیبایی دیده می شد .

ساعت ۱۴.۳۰ از کنار سفره سرای آب زندگانی که یک قهوه خانه قدیمی و متروک بود گذشتیم و روبروی آن ‌درختی را دیدیم که روی سقف ساختمانی افتاده و به آن تکیه داده است .

ساعت ۱۵.۲۴ به ابتدای محله فرحزاد رسیده و پس از استراحت کوتاه ادامه دادیم .در محل تقاطع کوچه شهید فرحزادی و امامزاده داود مسیر سمت راست را ادامه داده و ساعت ۱۵.۵۰ در کنار لبو فروشی توقف و پس از صرف لبوهای داغ و خوشمزه در محل قرار سوار بر خودرو از کوهستان با رویای آنچه گذشته بود دور شدیم .