امامزاده داود - قله بازارک - فرحزاد 97.6.16

بنام خالق هستی بخش

گزارش کوهنوردی گروه پرسون به مدیریت استادتاج بخش وبه قلم سیدمجتبی عارفی

گزارش کوهنوردی امامزاده داوود به قله بازارک درتاریخ شانزدهم شهریور ۹۷

جمعه ای دیگر‌ و حضورجمعی ازدوستاران کوهنوردی ومسیری بسیار طولانی شروع شد.

حرکت گروه درساعت ۵ صبح ازفرهنگسرا شروع ودرساعت 6.30 به امامزاده داوود ع رسیدیم وبا حضور درصحن حضرت وادای احترام به نواده امام سجاد (ع) درساعت۷ ازبازارامامزاده بطرف دره اصلی حرکت کردیم.

قبل از ساعت ۹ به محلی مناسب رسیدیم وفرصتی مغتنم جهت صرف صبحانه و9/15 راه را ادامه دادیم.

با رسیدن به چشمه ای زیبا مسیر را از مسیر کالسکه رو ناصرالدین شاهی بطرف گردنه بازارک تغییر دادیم و پس ازطی مسیری طولانی و عبور از مناطق سنگلاخی به گردنه بازارک رسیدیم .

در گردنه با گروه پر جمعیتی که از قله سی و سه چم برمی گشتند ملاقات کردیم و با ادامه راه بر روی خط الراس بازارک قرار گرفتیم وبا گذشتن از قله سی وسه چم بالاخره درساعت 12.20 به قله ۳۷۵۰ متری بازارک رسیدیم.

هواخنک ولی آفتابی بود ویک نفرکوهنورد هم آنجا بود. پس ازحدود40 دقیقه استراحت بطرف پائین حرکت کردیم .این بار بطرف گردنه اشتر گردن رفتیم و با ادامه راه پس از1و نیم ساعت به همان چشمه رسیدیم.

پس ازصرف ناهاردر کنار چشمه ادامه مسیرداده وساعت ۵ به امامزاده داوود رسیدیم و۲ نفرازهمنوردان ازگروه جداشدند وبقیه پس ازکمی استراحت درپشت بازارامامزاده و صرف نوشابه، با راهنمائی استاد بطرف فرحزاد ادامه مسیردادیم ،

راهی طولانی آنهم پس از۱۰ ساعت کوهپیمائی ، سخت وطاقت فرسا بود اما باقدمهای استادانه حاج آقا تاج بخش مسیربر ما هموارگشت ونهایتا ساعت 19.45 پس ازگذر از ده فرحزاد به اتوبان یادگار امام رسیدیم وسوارمینی بوس که منتظرما بود شدیم و رکورد کم نظیر۳۰ کیلومترثبت شد.