جشن پایان سال پرسون 96.12.25

گزارش : محمد جعفری

آخرین برنامه تیم کوهنوردی پرسون درسال 96

لیدر: استاد تاجبخش

همراهان پرسون: آقایان پاکزاد - غرات جعفری-ز مانی - خانم دکترگچلو و خانواده استاد تاجبخش + همراهان و میهمانان آقای مظلومی قدیمی ترین شاگرد حاج آقا در جمع امروز

دشتهای سرخه حصار

سبکترین برنامه گروه پرسون ساعت 6:30 جمعه 25/12/96 شروع شد برخلاف روزهای دیگر که با مینی بوس میرفتیم، اینبار باخودروهای شخصی بودیم.

طبق معمول همیشه ازدرب فرهنگسرا حرکت کردیم و در طی مسیر و نهایتاً پارکینگ مجموعه سرخه حصار،تمامی اعضاء گرد هم جمع شدند.

مختصرزمانی منتظرگروه آقای مظلومی ماندیم که نهایتاً ساعت 8:00 با رسیدن آنها ، به یک تیم 53 نفره تبدیل شدیم.

درآغازازپذیرایی شیرینی که توسط خانم دکتر تهیه شده بود، بهره مند گشتیم.

دیگه تا الان باید متوجه شده باشید برنامه امروزکوهنوردی نبوده! بهمناسبت جشن پایان سال پرسون و تولد لیدر گروه ، استاد تاجبخش، یک برنامه طبیعت گردی اجرا کردیم.

حرکتمان را از جاده آسفالته آغازکردیم و پس از مدت زمان کمی باگردش به سمت راست وارد زمینهای پست خاکی گشتیم.

همچنان که پیش میرفتیم ازدوردست گله های آزاد ازحیوانات چهارپای گیاهخوار را دیدیم.

دیدن آنها باعث احساس خوشحالی و لبخند و حتی عکاسی اعضای گروه گشت.

حوالی ساعت 10  به محلی که به نام چشمه معروف است و چندین درخت دارد رسیدیمقراربراین شدکه ساعت 13 به نهارپرداخته شود.

بعد از صبحانه کوهنوردان تیم که تاب یکجا نشستن آنهم برای مدت زمان 2 ساعت را نداشتند، به همراه استاد تاجبخش راهی ارتفاعات اطراف شدند.

قبل ازصرف نهار نوبت به مراسم اصلی یعنی اهدای کادوی تولد آقای تاجبخش که به قول خودشون پارسال 28 سالشون بوده و امسال27  و جایزه شاگرد اول پرسون آقای غرات و هدیه ای برای میزبان مراسم که قدیمی ترین شاگرد حاج آقا هستند فرارسید.

بعد از ناهار و مراسم در ساعت15 که گرمای هوا و تابش مستقیم خورشید تاب تحمل را از همه ربوده بود تصمیم بر برگشت گرفتیم. بازهم درمیانه راه گله های حیوانات را این بار از فاصله ای نزدیکتر دیدیم.

در اواخر راه بودیم که استاد دستور توقف دادند تا کمی ریلکسیشن داشته باشیم و راجع به پروردگار و ذات پاک انسان و اینکه همیشه با یاد خدا باید رفتارهای درست داشته باشیم،صحبت کردند . ازروشهای اصولی نرمش هم برایمان صحبت کردند.

مجدداً به پیمودن ادامه مسیر پرداختیم تادرساعت17:30  به پارکینگ رسیدیم و بعدازخداحافظی و آرزوی توفیق درسال97،به مبدأحرکت یعنی درب فرهنگسرا رهسپار شدیم.