دره معدن به قله چین کلاغ 96.12.11

ما یک مشت آدم عاشق ، که نه روزمون نه شبامون هیچ کدام معلوم نیست

اصلاً یک مشت آدم عجیب ، اما عاشق

ته ته دل خوشیمونم اینه از دل مردم دور شیم

بریم وسط زمین و آسمون ، چراغای روشن رو بشماریم و حال کنیم که چقدر حس باحالیه اینطوری شهر رو دیدن .

آخ که چه کیفی داره ، نزدیکیم به خدا ، دور از هیاهو و باز هم صعود و صعود

صدای صعود ...

یک روز زیبای زمستانی و صعودی دیگر به قله چین کلاغ در تاریخ 11/12/96

مسیر صعود :میدان درکه –خ احمدپور –سه راهی معدن – دره معدن و نهایت قله چین کلاغ .

مسیر فرود :از سمت دره فرحزاد در مسیر رودخانه خروشان و زیبای فرحزاد ، قهوه خانه متروکه جاده یونجه زار و ده فرحزاد.

سرپرست برنامه :جناب آقای تاجبخش

گزارش نویس :عباس ثنایی

برنامه ریز گروه :خانم دکتر گچلو

همنوردان حاضر در برنامه :تعداد 9 نفر

قله چین کلاغ با ارتفاع 2830 متر از قله های جنوبی البرز در نزدیکی تهران است این کوه از غرب به کوه های امامزاده داود و از جنوب به منطقه سعادت آباد ، فرحزاد و حصارک ، از شرق به درکه و قله سیاه سنگ (3045 متر) ، از شمال به یونجه زار در یالی مشترک به قله دوشاخ (3040 متر) و در نهایت به قله پلنگچال (3520 متر) منتهی می شود . این قله زیبا دارای دو چشمه در قسمت مرکزی و شرقی می باشد .

دیدنی های مسیر آبشار زیبای دره دیوانه و غار دوسنگ و رودخانه فرحزاد و قهوه خانه یونجه زار می باشد .

مطابق معمول پس از حرکت از مبدا (نازی آباد) در ساعت 6 صبح و سوار کردن سایر همنوردان در مسیر ، ساعت 7 صبح به منطقه درکه رسیدیم و باتوجیه اعضا توسط سرپرست محترم و معارفه همنوردان مسیر صعود را از دره معدن منطقه اوین آغاز گردید و پس از عبور از دره معدن و رسیدن به کنار چشمه در ساعت 8:15 و صرف صبحانه و در ساعت 8:45 ادامه مسیر در مسیر شن اسکی ریزشی  و با ارتفاع گرفتن روی یال هوا سردتر و میزان ارتفاع برف زمستانی نیز بیشتر شد و مسیر صعود به قله را بسیار زیباتر کرد

در ساعت 10.45 به قله صعود کردیم.

پس از رسیدن به قله با نگاهی دقیق تر به اطراف ایستگاه 5 توچال –کلکچال –جان پناه اسپید کمر و قله دماوند نیز قابل مشاهده بود .

پس از توقف نیم ساعته روی خط الراس قله که همراه با آموزش قله شناسی توسط استاد تاجبخش بود مسیر برگشت را بطرف گردنه کارا ادامه دادیم.

سپس از گردنه کارا مسیررا بداخل دره پر از برف فرحزاد فرود آمدیم.

با توقف در کنار قهوه خانه متروکه یونجه زار و صرف نهار در ساعت 13.10و کمی استراحت در کنار رودخانه زیبای فرحزاد ادامه مسیر دادیم و که علیرغم تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز قبلی - ساختمان سازی در سالهای اخیر و تصرف و تخریب محیط زیست تا ده فرحزاد بیشتر از گذشته جلب توجه می کرد

و در انتها ساعت 16.30 بعد از عبور از محله فرحزاد در کنار اتوبان یادگار امام آماده سوار شدن بودیم و همه اعضای گروه شکرگزار خداوند متعال که در یک روز زیبای زمستانی همراه با برف فراوان ، صعودی لذت بخش انجام گرفت .

باتشکر فراوان از استاد تاجبخش و خانم دکتر گچلو که با برنامه ریزی دقیق امکان صعود را فراهم نمودند.