گلاب دره- قله کلکچال 94.1.28

به درگاه کوه می‏گریم،

در آستانه دریا و علف.

با سلام حضور دوستان عزیز،

این جمعه حال و هوایی خاص داشت، یک روز پر از شادی، نشاط و انرژی! هنگامی که احساس شادی می‏کنی در واقع نیروهای شاد را به جهان هستی هدیه می‏کنی و در نتیجه تجربه‏ های شاد و افراد شاد سر راهت قرار می‏گیرند.

طبق برنامه ساعت 6.45 صبح  ابتدای رودخانه گلابدره از مینی‏ بوس پیاده شدیم، همگی آماده برای صعود و داشتن روزی پرنشاط.

هوا کمی سرد بود،  بچه‏ ها لباس گرمتری پوشیدند و از کنار رودخانه گلابدره راهی شدیم. رودخانه پرآب و خروشان از آب شدن برفهای زمستان روان بود و پیچ و تاب می‏خورد.

در مسیر آبشارها و چشمه‏ های پرآب و زیبایی وجود داشت که بچه‏ ها  در کنار آنها عکس گرفتند، قمقمه ‏ها را هم از آب گوارای چشمه پر کردیم، واقعا نوشیدن چنین آبی بسیار لذت بخش است. دیدن و حس کردن این همه زیبایی و طراوت نشاط‏ آور بود.

در طول مسیر از میان باغ آموزش و پرورش تا رسیدن به برجک کلکچال شکوفه‏ های درختان، صدای پرندگان و بوی بهار روحمان را نوازش می‏داد.

گاهی راه و گاه بیراهه می رفتیم. در طول راه من اشعاری را برای دوستان خواندم. حاج آقا هم با گروه‏ های کوهنوردی که می‏دیدیم کلی شوخی کردند.

ساعت 9.10 به برجک کلکچال یا به فرموده حاج آقا کولاک چال (به علت شدت کولاک در این منطقه به آن کولاک چال می‏گفتند) رسیدیم و در کنار دوستان صبحانه را خوردیم.

بعد از آن در ساعت 10 صبح  صعود را به سوی گردنه کلکچال آغاز کردیم.

دوستی از گروه امداد و نجات کوهستان بر سر راه مستقر بود و هشدارمان داد که کوهنوردان از قله برگشته از باد شدید بر روی قله خبر داده اند.

خبر را شنیدیم و با تکیه بر درایت استاد بزرگوارمان راه را ادامه دادیم. هوا  ابری - آفتابی بود و هر از گاهی بادی نسبتا شدید می‏وزید.

قبل از گردنه خودمان را به بادگیر مناسب مجهز کردیم وساعت 11.10 بر روی گردنه کلکچال بودیم.از شدت باد کمی کاسته شده بود.

بدون مکث راه را به طرف قله ادامه دادیم.ساعت 12.10 روی قل اول کلکچال بودیم.ارتفاع 3330 متر.

بلافاصله مسیر را بطرف قل دوم کلکچال پی گرفتیم. بین دو قله هنوز از برف‏ سفید پوش بود و در قسمت‏هایی از مسیر که سایه داشت برف‏ها آب نشده بودند.

ساعت 12.25 به قل دوم کلکچال رسیدیم،ارتفاع 3350 متر...

بعد از حدود 20 دقیقه  استراحت و گپ و گفت تصمیم به پایین رفتن گرفتیم.

هوا متغیر بود و حاج آقا بیشتر از این ماندن را صلاح ندیدند.

هنگام فرود ،قبل از رسیدن به گردنه،وارد  بیراهه ای شدیم و به شکل شن اسکی پایین می‏آمدیم. بیراهه ای که به راه اصلی رسید و ساعت 14 به اردوگاه کلکچال

ناهار را همان جا خوردیم. هوا متغیر بود، بهار است دیگر!

ساعت 15.30 مجددا وارد  گلابدره زیبا شدیم و ساعت 17.40 زمان  سوار شدن به مینی بوس و بازگشت.

روز بسیار خوبی بود، دوستان همه با انرژی و بانشاط.

پروردگارا !! امروز برای همه دوستانم، عشق حقیقی، سلامتی، آرامش و نیکبختی آرزو دارم.