بازارک – قله سی و سه چم 3700 متر 93.3.9

عکاس: کوروش پیشکوهی

قرار: ساعت 5:30 فرهنگسرای بهمن

نویسنده گزارش: محمد

5:40صبح : بعد از رسیدن آخرین نفر مینی بوس به سمت امامزاده داود راه افتاد. یکی دو نفری بین راه به ما ملحق شدند.

7:10: ورودی پارکینگ امامزاده داوود از ماشین پیاده شدیم. یکساعت آخر که سواره از پیچهای جاده امامزاده داوود عبور میکردیم مشاهده مناظر زیبا در هوای مطبوع صبح بهاری، دل انگیز بود.

بین راه  اعضای گروه به هم معرفی شدند و استاد تاجبخش توضیح داد که جاده خاکی و به نسبت باریکی که در ابتدای آن بودیم معروف است به جاده ناصرالدین شاهی. زیرا سلطان صاحبقران ظاهرن از جمشیدیه با کالسکه از این مسیر به زیارت امامزاده داوود شرف یاب می شدند.

8.45 : صرف صبحانه کنار آبشار به مدت نیم ساعت و سپس حرکت به سمت قله

کمی صخره نوردی داریم ومسیر بیشتر از بیراهه است...ساعت 10 از آخرین چشمه مسیر آب برمیداریم و به طرف اشتر گردن حرکت می کنیم...

10.30 : اشترگردن و نقاب برفی آن ؛ ارتفاع 3400 متری؛ این نقطه میان مثلثی بود که سه قله شاه نشین، پلنگچال و بازارک می  ساختند.

باد خنکی میوزید و دوستان لباس مناسب پوشیدند. استاد با دیدن ابرهای فراز قله بدین نتیجه رسیدند که هوای بعد از ظهر بارانی است.

حرکت به طرف غرب ... مسیری در زیر گردنه بازارک مستقیما ما را بطرف قله هدایت می کند...

11:30: خط الراس بازارک؛ قله سی و سه چم 3700 متر...

همه اعضای گروه به قله رسیدند و...

قله بازارک ، یکی از قله های خط الراس توچال است. این قله با ارتفاعی در حدود 3758 متر در سمت غرب قله شاه نشین قرار دارد و با گردنه ای بلند به این قله متصل می شود.اولین قله خط الراس بعداز گردنه بازارک قله سی و سه چم به ارتفاع 3700 متر می باشد.

در ادامه خط الراس توچال بعد از قله بازارک به سمت غرب به قله های لوارک ، سرلت و در انتها منار می رسیم که قله آخر در نزدیکی جاده چالوس و سد کرج قرار می گیرد.

مسیر صعود یک روزه قله بازارک :

از شرق - امام زاده داود.

از شمال - روستای شهرستانک در جاده چالوس.

از جنوب - روستای رندان واقع در جاده امام زاده داود ، با انتخاب یال صعود منتهی به قله بازارک یا یکی از یالهای نزدیک به قله.

از غرب - روستای رندان واقع در جاده امام زاده داود با صعود ابتدا به قله لوارک و ادامه کار به صورت خط الراسی به سمت شرق تا قله بازارک.

بعد از گرفتن عکس بطرف گردنه بازارک فرود آمده و نیم ساعتی استراحت کردیم .

مسیر را بطرف اشتر گردن پایین آمدیم و با فرود از شن اسکی های مسیر در

ساعت13:30 کنار رودخانه  پشت امامزاده؛ توقف یک ساعته برای ناهار و استراحت داریم.

14:30: حرکت به سمت امامزاده و از آنجا به طرف فرحزاد از جاده قدیم

15:30: تپه سلام

16: شن اسکی کتل خاکی

بعد از استراحتی 10 دقیقه ای در کنار رودخانه و حرکت مجدد ، از قهوه خانه های متروکه یونجه زار و آب زندگانی گذشتیم و ...

با عبور از کوچه پس کوچه های فرحزاد ، در ساعت 19:20 بعداز یک برنامه 12 ساعته بالاخره سوار ماشین شدیم.

مسیر امامزاده به فرحزاد بخاطر خستگی بچه ها انگار تمامی نداشت.

کوچه پس کوچه های فرحزاد

این برنامه مسیر بکر و کم ترددی داشت و بسیار فرحبخش بود.

ضمنن وقتی ناهار سنگین خوردید و خوب خوابیدید حواستان باشد که گوشی خود را کنار رودخانه جانگذارید و مجبور نباشید کلی مسیر را برگردیدsmiley