جمشیدیه- گردنه کولکچال90.8.27

تعداد همنوردان : 25 نفر

گزارشگران : آنی و دومینیک

هزینه برنامه : 2000 تومان

یک گزارش صادقانه و بی ریا از آنی و دومینیک ، دوستان فرانسوی مان....

Kamel –e goorooh jelo-ye restooran-e boof dar parke jamshidieh djam kard

Bad az moarefi, saate 7:45 harekat kardim

Be taraf-e borje kolakchal rafim ; zood rah-e asli-ro tark kardim va masir-ro    kenare cheshme dakhele darre  raftim

In masir jalebtar bood az rah-e asli ke jomeh kheili sholoogh ast

Nim-e rah, 3 nafar be masir-e asli edame dadan , va hame koonavardha-ye dige badan rah-e sangi raftan

Kuh por az barf bood

Nazdike payan-e masir, shib kheili tond shod va khoshhal shodim vaghtike panahgah kolakchal didim!

Ghablaz ke be panahgah residim, chand daqiqe istadim baraye musighi gooshkardan va aksha gereftan

Sobhane be panahgah guereftim ; badaz sobhane dobare harekat kardim ;  hodood-e saate 12 bood

Hame goorooh be safe (“khanoomha  jelo !”)  va be sor’at-e khoobi donbal-e Haji Agha kard

Rah dar barf khoob keshide bood

Be bala raftan  koohnavardha chand avaz khoundan  ke ma kheili doust dachtim.Niz be bala raftan , 2 nafar hamdigar ra didim ke payin raftan ke qablan baham chand bar kooh raftim

Bishtare vaghtah dar meh raftim ama vaghtike kami balatar residim hava pak shod va mitoonim ghole-ye kolakchal va gholeha-ye dige tahsin konim

Az didane in montazereh  ziba hame koonavardha khoshhal shodan

Bad az hodood-e yek saat-o nim piade ravi be gardane residim ke ertefat hodoode 3100metr hast

Dir bood ta gholeye kolakchal bala raftan ; be hamin dalil, Haji Agha tasmin gereft ke ertefat  gholeye Espilat bala berim

Be ghole hava sardtar shod va az poshti lebas-e garm keshidim va pooshidim

Chand aks gereftim va sarih taraf-e panahgah-e kolakchal payin rafim

Oonja saate 2 .30 bad az zohr residim ; 3 nafar ke rah-e asli bala raftan dar panahgah  moondan va montazer –e ma boodan

Baham nahar khordim. Hamechi ke hamrah avordan kheili khoshmaze bood : salad olivie, borani, salad-e sibzamini ba sosis, nan, nooshabe, chai, mive

Badan nahar be rah-e asli payin raftim ; toye rah, barf  yavash yavash be ab shod

Park-e Jamshidieh kami qablaz shab residim (hodood-e saate 17

Kami baroon oomad vaghtiké residim

In rooz kheili khoshgozacht

Mesle hamishe , az ba goorooh gardesh toolani kardan, kheili khoshal shodim

Kheili doost darim ke baham be kooh mirim ; hame nafar mehraboon hastan, bar sar-e kholgh hastan, komak midan  va targhib mikonan vaghti rah sangin-tar mishe

Kheili mamnoon az Haji Agha, Khanoome Doktor, va hame nafar ke baham  kooh raftan

و اینهم عینا ترجمه گزارش برای دوستانی که با "فینگلیش" مشکل دارند....

کامل گروه جلوی رستوران بوف در پارک جمشیدیه جمع کرد.

بعد از معرفی ساعت 7.45 حرکت کردیم.

به طرف برج کولکچال رفتیم ، زود راه اصلی رو ترک کردیم و مسیر رو (از ) کنار چشمه (به) داخل دره  رفتیم.این مسیر جالبتر بود از راه اصلی که جمعه خیلی شلوغ است.

نیمه راه ، 3 نفر به مسیر اصلی ادامه دادن ، و همه کوهنوردهای دیگه بعدا راه سنگی رفتن.

کوه پر از برف بود.

نزدیک پایان مسیر، شیب خیلی تند شد و خوشحال شدیم وقتی پناهگاه کولکچال دیدیم! قبل از که به پناهگاه رسیدیم چند دقیقه ایستادیم برای موسیقی گوش کردن و عکسها گرفتن.

صبحانه به پناهگاه گرفتیم، بعد از صبحانه دوباره حرکت کردیم، حدود ساعت 12 بود.همه گروه به صف ( "خانمها جلو!") و به سرعت خوبی دنبال حاج آقا کرد.

راه در برف خوب کشیده بود.

به بالا رفتن کوهنوردها چند آواز خوندن که ما خیلی دوست داشتیم.

نیز به بالا رفتن ، 2 نفر همدیگر را دیدیم که پایین رفتن که قبلا چند بار کوه رفتیم.

بیشتر وقتها در مه رفتیم اما وقتی کمی بالاتر رسیدیم هوا پاک شد و می تونیم قله کولکچال و قله های دیگه تحسین کنیم.

از دیدن این منتظر( مناظر ) زیبا همه کوهنوردها خوشحال شدن .

بعد از یکساعت و نیم پیاده روی به گردنه رسیدیم که ارتفاع حدود 3100 متر هست.دیر بود تا قله کولکچال بالا رفتن، به همین دلیل ، حاج آقا تصمیم گرفت که (تا ارتفاع) قله اسپیلت بالا بریم.

به قله هوا سردتر شد و از پشتی لباس گرم کشیدیم و پوشیدیم. چند عکس گرفتیم و سریع طرف پناهگاه کلکچال پایین رفتیم.

اونجا ساعت 2.30  بعداز ظهر رسیدیم، 3نفر که راه اصلی بالا رفتن در پناهگاه موندن و منتظر ما بودن.

با هم ناهار خوردیم. همه چی که همراه آوردن خیلی خوشمزه بود.سالاد اولویه، بورانی،سالاد سیب زمینی با سوسیس، نان ، نوشابه،چای ، میوه و ....

بعدن ناهار به راه اصلی پایین رفتیم، توی راه برف یواش یواش( به) آب شد.پارک جمشیدیه کمی قبل ازشب رسیدیم.( حدود ساعت 17 ). کمی بارون اومد وقتی رسیدیم.

این روز خیلی خوش گذشت.

مثل همیشه، از با گروه گردش طولانی کردن خیلی خوشحال شدیم.

خیلی دوست داریم که باهم به کوه میریم، همه نفر مهربون هستن، بر سر خلق هستن( خوش اخلاق هستن)، کمک میدن و ترغیب میکنن وقتی راه سنگین تر میشه.

خیلی ممنون از حاج آقا، خانوم دکتر، و همه نفر که با هم کوه رفتن.

لطفا در کامنت گذاری برای این گزارش " فینگلیش " بنویسید تا خواندنش برای آنی و دومینیک راحت تر باشد.