فشم - روستای لالون – ارتفاعات لالون 90,2,30

گزارشگر : زهرا اسلام زاده

تعداد همنوردان:26 نفر

هزینه برنامه : رایگان

مثل هر صبح جمعه ساعت 6 صبح میعاد دوستداران کوهستان وطبیعت بود.آنروز تهران هوایی کاملا آفتابی وگرم داشت ولی وقتی در ساعت7:30 به روستای لالون رسیدیم با هوایی بهاری و لطیف و آسمانی بارانی مواجه شدیم.به علت هوای بارانی و شرایط جوی ناپایدار و احتمال طغیان رودخانه ، مسیر  نه به طرف چشمه آب تلخون بلکه ارتفاعات لالون انتخاب شد.

مسیر انتخابی حاج آقا تاج بخش از منطقه بکر با شیب تندو بسیار سرسبز همه را بر سر ذوق آورد.در طول مسیر آسمان گاه آفتابی گاه بارانی بود و در لحظاتی تگرگ هم بارید.ساعت 10 صبح برای صرف صبحانه به مدت نیم ساعت توقف نمودیم.

در ادامه مسیر برای دقایقی مجبور به صخره نوردی شدیم که عکسهای یادگاری وخاطره انگیزی از آنجا گرفته شد.پس از رسیدن به ارتفاع  قله های خرسنگ – جانستون – خله نو در طرفی و قله های کاسونک و مهر چال در سمت مقابل به وضوح دیده می شدند.

در سکوت کوهستان میتوان زمزمه طبیعت را شنید که همه در حال حمد وستایش پروردگارند و هر بیننده ای را مبهوت جلال و جبروت خداوند میکند.

در بازگشت در ساعت13 برای صرف ناهار در دشتی سرسبز و پر از گلهای زرد اطراق کردیم. در مسیر برگشت هنوز آثاری از ریزش بهمن در مسیر رودخانه به چشم میخورد.

وجود گونه های مختلف گیاهی و چشمه های گوارا و دیدن خانواده گرازهای وحشی جذابیت خاصی به طبیعت بکر آن منطقه داده بود.

بالاخره در ساعت 15.30 سوار اتوبوس شده و به سمت مبدا به راه افتادیم.