قله سکه نو 1400.6.26

1-مسیر غربی روستای وارنگه رود،از کنار دکل مخابرات یال غربی ،قله سکه نو

2-مسیر غربی،روستای وارنگه رود دره هزارلا،گردنه هزارلا،قله سکه نو

3-روستای ولایت رود،یال جنوب غربی

ساعت 5 صبح به طرف آزاد راه تهران چالوس حرکت کردیم و وارد جاده چالوس شدیم و بعد از سه راهی دیزین به سمت راست پیچیدیم و با دیدن تابلوی وارنگه رود وارد فرعی روستا شدیم. بعد از 5 کیلومتر به خود روستا رسیدیم. اول روستا ماشین را پارک کرده و از کوچه تپه سر که سربالایی میباشد حرکت خود را آغاز کردیم.

بعد از رسیدن به دکل مخابراتی روی یال قرار گرفته و به طرف بالا حرکت کردیم.

مسیر دیگری که به قله سکه نو منتهی میشود حدود 200 متر بعد از کوچه تپه سر سمت راست به دره هزارلا می رسیم .این مسیر به دلیل وجود بهمن و برف زیاد در زمستان خطر ناک میباشد.

هر دو مسیر دارای پاکوب مشخص بوده و مسیر برگشت را از دره هزار لا انتخاب کردیم.

بعد از یک ساعتی که روی یال حرکت کردیم به خط الراس رسیدیم. صبحانه را در محل مناسبی صرف کردیم. تا خود قله روی خط الراس حرکت کردیم تا بالاخره ساعت 12.25 به قله رسیدیم.

گروه هایی از کرج و تهران هم روی قله بودند. حدود  نیم ساعتی روی قله بودیم و به عکس گرفتن و استراحت و دیدن مناظر اطراف گذشت. بعضی گروه ها از روی قله سکه نو به قله سه چال صعود کرده و از آنجا به روستای ولایت رود می‌روند.

مسیر برگشت را دره هزار لا انتخاب کردیم و پس از گذر از شیب سن اسکی تندی که به طرف پایین داشتیم وارد دره شدیم و به طرف روستا حرکت کردیم.

در مسیر به چشمه ای رسیدیم که آب بسیار گوارایی داشت.در نزدیکی روستا در محلی با صفا ناهار خوردیم و ساعت 4 به طرف تهران حرکت کردیم.