قله آهنگرک 97.7.6

سرپرست:آقای غرات

همنوردان : 6 نفر

عکس و گزارش : آقای پاکزاد

آهنگرک یکی از قله‌های فرعی البرز مرکزی به ارتفاع3385 می باشد که از طرف شمال به قله سی چال و دیزین متصل میشود و در غرب این قله دره ی آهار به ده تنگه قرار گرفته و شرق آن دره ی هملون قرار دارد یال جنوبی آن به گردنه ی استرچال و قله ی استر چال میرسد.

برنامه دره هملون، قله آهنگرک، روستای آهار

از مدت‌ها پیش اجرای این برنامه را به خانم دکتر گچلو پیشنهاد کرده بودم برنامه ای که سال های 90 و 91 توسط گروه پرسون اجرا شده بود و منتظر اجرای این برنامه بودم تا وقت موعود که فرا رسید.

جمعه در وسط راه به دوستان عزیز همتورد ملحق شدم و به طرف منطقه رودبار قصران حرکت کردیم. بعد از روستای میگون نرسیده به شمشک سمت چپ راهی است که ما را به دره هملون می برد.شروع حرکت 7 صبح از ورودی دره هملون آغاز شد.

در ابتدای مسیر رستورانی مخروبه کنار رودخانه قرار داشت یکی از خصوصیات ویژه ی این مسیر وجود غارهای متعدد که بعضی از آنها توسط چهارچوب های آهنی مشخص شده بود وارد یکی از غارها شدیم و عکسی به یادگار انداختیم ، یک پل چوبی معلق بزرگ هم در بالای سر ما بود که مخروبه شده بود و مدتها کسی از آن استفاده نکرده بود.

ساعت 8 به چشمه ای رسیدیم و صبحانه را در آنجا صرف کردیم ، نیم ساعت بعد حرکت خود را آغاز نموده و پس از عبور از دشت وارد یک یال شیب دار شدیم ساعت 10 به گردنه ای رسیدیم ، از روی گردنه ی قلعه دختر و قله ی سی چال و سرک چالها مشخص و معلوم بود .

پس از توضیحات آقای تاجبخش در مورد قلل اطراف و گرفتن عکس به طرف قله ی آهنگرک روانه شدیم و ساعت 10.30 روی قله بودیم.

قله ی آهنگرک با ارتفاعی نه چندان زیاد ولی زیبا که از اطراف آن میتوان قلل زیادی را مشاهده نمود ، پس از نیم ساعت استراحت به سمت آهار حرکت کردیم ، از یک سرازیری تند به طرف پایین رفتیم و به مسیر اصلی ده تنگه رسیدیم ، برای علامت گذاری و اینکه فراموش نشود از کدام مسیر ده تنگه میتوان به قله به آهنگرک رسید پلاک 106 را علامت گذاری کردیم

ساعت 13:15 به محلی برای صرف ناهار در یکی از باغات اهالی محل توقف کردیم و نیم ساعت بعد به سمت ده آهار حرکت کردیم .

به میدان آهار که رسیدیم کنار قهوه خانه برای رفع خستگی نوشابه و بستنی خوردیم که خیلی چسبید و جای همنوردانی که حضور نداشتند خالی بود.

برنامه ای سبک در روزی آفتابی و نه چندان گرم که برای همه ی ما خاطره ساز شد ، از برنامه ریز گروه پرسون و جناب آقای تاجبخش برای اجرای این برنامه کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم ، ساعت 15 همگی در مینی بوس بودیم و به سمت تهران حرکت کردیم.