کارا - قله دوشاخ 97.2.7

لیدر : استاد تاجبخش

عکس و گزارش : امیر هراتیان

ب نام خالق زیبایی

ساعت 6.35 صبح ابتدای مسیر درکه بودیم ، کوهپیمایی را در انبوه دوستداران کوه آغاز کردیم .

ب کافه عمران میرسیم، دوراهی جنگل کارا را در پیش میگیریم. مقصد قله دو شاخ هست استاد مسیری پاکوب و مشخص را بطرف روی یال در پیش میگیرن تا در ساعت8.45  به جانپناهی برای صرف صبحانه میرسیم .

نیم ساعتی برای صبحانه و استراحت توقف داریم ودوباره وارد مسیری کاملا شیبداروگاهی دست ب سنگ میشویم .درراه گلهای زرد رنگ کوچک و زیبایی دیده میشود.

بالاخره ساعت ۱۱درحالی ک باد نسبتا ملایمی می وزید و هوا ابری بود ب جانپناه دوشاخ میرسیم.

با توجه به زمان بندی امروز برنامه پس از یک ربعی استراحت مسیر را بر روی خط الراس دوشاخ چین کلاغ فرود می آییم  تا ب تابلویی رسیدیم ک بین این دوقله قرار دارد و پایین دست آن دره کارا.

باران نم نمی آغاز شد. وارد مسیر دره میشویم ابتدای مسیر خاک نرمی داشت ک سرعت حرکت را بیشتر میکرد. ب رودخانه داخل دره میرسیم.در کنار مسیر آب حرکت میکنیم و گاهی استاد مسیر را ب خاطر بن بست بودن ب سمت دیگه رودخانه تغییر میدادن.

مسیری ک معلوم ‌بود فقط خود ایشان ب آن واردن چون پاکوب مشخصی دیده نمیشد. گاهی با سنگها دسته و پنجه نرم میکردیم. باران شدت گرفته بود و همنوردان پانچو ب تن بودن.

در جایی درختان نزدیک رودخانه به چشم میخورند و منظره ای وصف نشدنی میسازن و نشانه ایست از نزدیک شدن ب جنگل کارا.

بالاخره ساعت13.40 یعنی پس از حدود 2 ساعت و 30 دقیقه فرود چالشی ب جنگل رسیده و توقفی دیگر برای صرف ناهار.

فکر کنم خیلی دست بالا بگیرم  با یک ساعت و نیم پیاده روی از میدان درکه میشه ب جنگل کارا رسید. ب همین خاطرانبوه مردم عادی ک برای لذت بردن از طبیعت ب جنگل آمده بودن زیاد بود.

بعد از صرف ناهار اندکی رودخانه را ادامه دادیم تا ب آبشاری زیبا رسیدیم چندین عکس یادگاری و حرکت ب سمت کافه عمران واتمام برنامه در ساعت 15.45در کنار کلانتری درکه.