درکه به ولنجک 96.10.1

عکس و گزارش : امیر هراتیان

بنام خالق هستی

برنامه این هفته مسیر درکه ب ایستگاه پنج تله کابین توچال

ساعت ۵:۳۰ صبح با حضور آقایان رستمی ،غرات ،استاد تاجبخش و اینجانب هراتیان از روبروی فرهنگسرای بهمن با خودرو شخصی ب سمت درکه حرکت کردیم و آقایان پاکزاد و عارفی نیزدرچهارراه پارک وی ب ما پیوستن .

بعد از یکهفته هوای فوق العاده آلوده تهران خوشبختانه با بارانی ک در عصر پنجشنبه(شب یلدا) باریده بود هوای تمیز و زیبایی درصبح جمعه مشاهده میکردیم.

ساعت۶:۲۰مسیرکوهپیمایی درکه بسمت پناهگاه پلنگچال را آغاز کردیم.بعد از پیمودن تقریبا یک سوم مسیر ب کافه عمران و دوراهی جنگل کارا میرسیم. مسیر درکه با وجود رودخانه و درختان و کافه های زیبا همچون (عمران، پروزک،جوزک،اذغال چال وگردو) و شیب ملایم یکی از زیبا ترین وراحتترین مسیرها برای کسانی هست ک علاقمند ب شروع کوهپیمایی و کوهنوردی هستند.

تقریبا نیم ساعت مانده ب پناهگاه استاد وارد مسیری ک ب رودخانه ومنتهی ب  آبشاری زیبامیشد، شدند و پس از گرفتن عکس در کنار این طبیعت زیبا ب راه اصلی برگشته و ساعت ۹:۲۰برای صرف صبحانه و استراحت وارد پناهگاه پلنگچال شدیم.این حرف استاد در هنگام صرف صبحانه هیچ وقت یادم نمیرود (ک وجود ما در اینجا نعمت است)

ساعت ۱۰:۳۰از پناهگاه ب سمت ایستگاه پنج تله کابین ب راه میافتیم بعد از پنج دقیقه ب تابلوی یادبود(علیرضا فلاح)میرسیم ک ب گفته استاد چندین سال پیش در مسیر برگشت از ایستگاه پنج ب پناهگاه پلنگچال در همین مکان بر اثر سرما زدگی و خستگی جان خود را ازدست داده است. استاد تاکید زیادی داشتند ک در زمستان و بارش برف ب هیچ عنوان این مسیر را انتخاب نکنیم و این را همیشه یادمان باشد،ما در برابر قدرت طبیعت ذره ای ناچیز هستیم.

درراه قله های (دوشاخ،سیاه سنگ،پلنگچال،شاه نشین) ب چشم میخورند.

راه پاکوب و مشخصی را ادامه میدهیم تا جایی ک استاد وارد مسیر غیر معمول با شیب زیاد ، ک خاص شیوه ایشان هست میشوند.(ب قول خودشان مسیر زمستانه) . من ک ب شخصه عاشق شیب هستم بسیارلذت بردم و ب قول استاد فشاری جانانه را تجربه کردم و از ایشان تشکر کرده و ب همراه استاد و دیگردوستان بسیار جای یکی از همنوردان (خانم دکتر)را خالی کردیم.

در نزدیکی ایستگاه پنج مجتبی یکی از همنوردان قدیمی گروه را میببنیم و باهم در ساعت ۱۳:۰۰جهت استراحت وصرف ناهاروارد پناهگاه میشویم. پس از ناهار مجتبی مارا ب لبویی ک همراه داشت مهمان کرد.

ساعت ۱۴:۰۰مسیرفرود را از پاکوبی ک معلوم بود خاص کوهنوردان و جدا از مسیر پهن و طولانی کوهپیمایی ولنجک ب توچال  میباشد ب سمت ایستگاه دوو یک در پیش میگیریم وباز،هوای آلوده تهران برگشته است.

ساعت ۱۶:۳۰ب بام تهران رسیده و پس از پیمودن مسیر سلامتی ولنجک درخروجی پارکینگ ولنجک با تاکسی ب درکه جهت برداشتن خودروشخصی برگشته وجمعه ای زیبا با برنامه ای خاطره انگیز ب پایان میرسد.