درکه – ایستگاه 5 ولنجک 95.12.13

همنوردان : 6 نفر

گزارش : بهزاد دماوندی

گروه کوهنوردی پرسون - درکه

جمعه های اسفند ماه جمعه هایی دیگر است . نرم نرمک بهار می رسد و جلوه هایش دل می رباید . شعر استاد کدکنی را زمزمه می کنم :

ای کاش

ای کاش، آدمی وطنش را

مثل بنفشه‌ها

(در جعبه‌های خاک)

يک روز می‌توانست

هم‌راه خويشتن ببرد هر کجا که خواست

در روشنای باران

در آفتاب پاک

و ما در روشنای باران بودیم و همنشین آفتاب پاک .

مثل هر جمعه حرکت ساعت پنج و نیم صبح از فرهنگسرای بهمن صورت پذیرفت و در ساعت شش و یازده دقیقه صبح از درکه برنامه آغاز شد . هدف ایستگاه پنج بود . استاد تاجبخش . خانم گچلو و آقای غرات و آقای رضایی و آقای کشانی همراهان این برنامه بودند . همه ی پا ثابتا . همه ی پیشکسوتا بودند . مثل هر هفته ، صدای کمانچه ی آن کمانچه کش لر نشان از روزی خوش داشت .

آواز رود و حباب هایی که از حرکت جریان آب به وجود می آمد ، یادمان می آورد که طبیعت دارد لباس نو به تن می کند .

در ساعت نه و پانزده دقیقه به پناهگاه رسیدیم . بساط صبحانه را آماده کردیم و همچون مرام همه ی کوهنوردان گرداگرد  یک سفره  صبحانه ای عالی صرف نمودیم . مراسم " صبحانه خوران " تا ساعت ده ادامه یافت . مسیر را ادامه دادیم . گه گاه با مزاح ها و بیانات شیرین استاد تاجبخش و همراهی های " فامیل نزدیک " و دیگر اعضا گروه لبخندی بر لب ها می نشست و با انرژی مضاعف ره می سپردیم  .

به محل یادبود زنده یاد کوهنورد فلاح رسیدیم و استاد با ادای احترام و فاتحه ای یادش را گرامی داشتند .دره درکه لبریز از برف بود.حرکت را از قسمت فوقانی دره ادامه دادیم تا از خطر بهمن در امان باشیم . پس از رسیدن به گردنه پلنگچال و مکثی کوتاه در ساعت دوازده به ایستگاه پنج رسیدیم .

عکسی به یادگار گرفتیم و  ریه ها را از اکسیژن خالص انباشتیم و آماده شدیم برای صرف ناهار . تا ساعت یک  به استراحت و خوردن ناهار و صرف چای گذشت .

در مسیر برگشت از ولنجک  در هوایی مه آلود زیارتی از قله کماچال نمودیم  و در ادامه راه  استاد از مسیرهای شن اسکی و میانبر استفاده نمودند که به زیبایی برنامه بسی افزود .

اگرچه در این برنامه استاد آسیب دیدگی مختصری داشتند اما باز گروه را همراهی کردند .

برای سلامتی شان از صمیم قلب دعا می کنم .

در ساعت چهار و نیم عصر برنامه به پایان رسید و جمعه ای دیگر در دامان طبیعت سپری شد .

در پایان شایان ذکر است که خانم دکتر شانزده عدد " یوهووووو " مرحمت فرمودند .