درکه - قله دوشاخ 3000 متر 93.6.14

عکاس : کوروش پیشکوهی

همنوردان : 5 نفر

گزارش : آتیه

یه برنامه زود، تند ، سریع...

اندر عجایب کوهنوردی های هر جمعه ما ذکر همین نکته بس  :

با مسیریابی های متنوع حاجی لیدر ما هیچ برنامه ای تکراری نخواهد بود ...بارها مسیر درکه - دوشاخ را رفته بودیم و هیچ گاه نه از این مسیر... دست مریزاد حاجی لیدر...heart

5.40 درکه بودیم...درکه را تا دوراهی کارا طی کردیم...و سپس یال کارا تا جان پناه روی یال ....

7.40 صبح روی سقف جان پناه صبحانه ای ترتیب دادیم که تا 8.15 طول کشید

مسیر بعدی مان،  نه از روی یال ، که سنگ و صخره های شرقی یال بود... تمرینی برای دست به سنگ شدن که ترس و استرس را از وجودمان پاک کندindecision

با صعود از روی صخره ها  به روی یال بازگشتیم و مسیر را تا کنار جان پناه زیر قله ادامه دادیم...

شاخ کوتاهتر قله دوشاخ (3000 متر)

قله دوشاخ به ارتفاع 3040 متر، از قلل نیمه مرتفع کوههای شمال تهران، بر روی خط الراسی واقع است که از جنوب به شمال گسترده شده است.

این خط الراس از محدوده بالای سعادت آباد شروع شده و در نهایت به خط الراس اصلی توچال می رسد. جایی که قله‌های مرتفع شاه نشین و سربازارک با ارتفاع بیش از 3800 متر بر روی خط الراس اصلی خودنمایی می‌کنند.

برای رسیدن به قله مجددا دست به سنگی دیگر چاشنی برنامه شد و ساعت 10.25 صبح با هیجانی شیرین بر فراز قله ایستادیمheartcheekyheart

در بازگشت قله را دور زدیم ، از شن اسکی های خشک و لغزنده دره کارا گذشتیم  و ساعت 12.50 در جنگل کارا آرام گرفتیم...