درکه - کارا - قله دوشاخ 1 ( 3040 متر ) 90.12.19

همنوردان :17 نفر
عقبدار : ابراهیم حاجی زاده

گزارشگر : آتیه

بعداز یک هفته وقفه در برنامه های کوهنوردیمان به علت مسافرت حاجی، این هفته برنامه قله دوشاخ تعیین شد. حدود ساعت 7 صبح درکه بودیم. بعداز معارفه همیشگی مسیر معمول درکه را آغاز کردیم.

از دوراهی کارا مسیر سمت چپ را به طرف دره و یال کارا ادامه دادیم. خوشبختانه در ابتدای مسیرخبری ازبرف نبود . صبحانه را در جان پناهی بین راه که با استخری پر از آب (مورد استفاده کشاورزان دره کارا) مشخص است صرف نمودیم و دوباره مسیر را ادامه دادیم.

و اما قله دوشاخ :

یکی از زیباترین و شکوهمندترین برجهای صخره ای منطقه کوهستانی توچال که در شمال غربی رشته کوه‌های شهر تهران واقع شده و کمتر مورد توجه کوهنوردان قرار می گیرد، قله دوشاخ با ارتفاع 3040 متر است.
این برج مخروطی شکل که در کمرکش یال قله پلنگ چال به سوی اشتر گردن و شاه نشین قرار گرفته، دارای مسیرهای متفاوتی برای صعود است

1. درکه - دره معدن - قله چین کلاغ (2850) - گردنه کارا - قله دو شاخ
2.درکه - دره کارا - گردنه کارا - قله دوشاخ
3. درکه - پناهگاه پلنگ چال - دوآب پلنگ چال - قله دو شاخ
4.مسیر مستقیم از امامزاده داوود

و البته مسیر ما مسیر شماره 2 و فقط از روی یال وبدون عبور از گردنه کارا بود.

ادامه مسیر از روی یال کارا ودر بعضی قسمتها صخره هایی پوشیده از برف و نقابهایی بود که احتیاط می طلبید و خوشبختانه با تذکرات به موقع حاجی و حمایتهای دوستان طی شد و کم کم میله های راهنمای مسیر را مشاهده نمودیم.

به قله چین کلاغ و گردنه کارا در پس زمینه عکس زیر دقت کنید:

با صعود خوب و همزمان تمامی همنوردان،دقیقا  ساعت 12 ظهر قله بودیم و به تماشای مناظر زیبایی ازقله های اطراف نشستیم ( چین کلاغ و بند عیش).

به جز ما چند نفری هم در قله حضور داشتند که مسیر را بطرف گردنه کارا و قله چین کلاغ ادامه دادند.البته گردنه کارا نقاب برفی زیبا و در عین حال خطرناکی بسته بود که با تشخیص استاد ما ، مناسب حرکت نبود و به همین علت ما از گردنه کارا صرفنظر کرده و مسیر رفت و برگشت را از روی یال انتخاب نمودیم.

پس ازکمی استراحت و تجدید قوایی مختصر، فرود گروه آغاز شد و مسیر رفته را بازگشتیم.

ناهار در کلبه کوهنورد دوراهی کارا صرف شد و بالاخره ساعت 4 بعدازظهر پس از یک برنامه عالی و دلچسب سوار بر سرویس همیشگی به طرف فرهنگسرای بهمن حرکت کردیم.