برنامه کویر ورامین 90.12.5
تاریخ : جمعه 19 اسفند 1390 - 07:58

...و اینهم یک رکورد 2 هفته ای تاخیر گزارش ....

گفته بودم که....امان از تازه واردی...

عرض شود که:
گزارش نوبت دوم کویرنوردی مان در ورامین قرار بود توسط تازه وارد قدیمی! که همگی می شناسیدش... نوشته شود که به انحاء مختلف و روشهای گوناگون پاس کاری !...بالاخره به زمین آتیه فرستاده شد...که بزرگان گفته اند...دیوار از دیوار آتیه کوتاهتر...یافت می نشود...
crying

برنامه : کویر ورامین 90.12.5

سرپرست : استاد تاجبخش
راهنما : آقای کلایی
عکاسان : آقایان کشاورز و عباس حاجی زاده

بعد از کنسل شدن برنامه کویردر روز 28 بهمن ماه این برنامه به هفته بعد موکول شد و روز جمعه 5 اسفند 90 دقیقا 6 و10 دقیقه صبح با خواب ماندن و جا ماندن یکی دوتا از بچه ها که باعث خوشحالی 2 نفر دیگر از بچه ها شد!! "آخه  مشکل جاشون حل شد..."حرکت کردیم طرف ورامین...

این دفعه مسیر رو بلد بودیم و یکراست رفتیم سر قرار یعنی میدان شهید اردستانی پیشوا...
مثل 6 هفته پیش همراه با مینی بوس دوستان ورامینی  از بخش جلیل آباد در شمال شرقی پیشوا و روستای محمود آباد نو و روستای شور قاضی عبور کردیم.
بعد از عبور از شور و طی کردن حدود 3-2 کیلومتر در امتداد جاده ی آسفالته به طرف شرق یک کیلومتر مانده به کارخانه ی متروکه در سمت راست جاده از ماشین پیاده شده و عمود بر جاده راه کویر را در پیش گرفتیم...

بعد از مراسم معارفه  در ساعت 8 صبح ،دانستیم که این بار از مسیری دیگر به طرف قله طلا حرکت می کنیم

مسیررفت، این بار آسانتر ولی کمی طولانی تر شد. به باتلاق های گل هم کمتر برخوردیم

از آنجا که همنوردان مان هم با سرعت کمتری حرکت می کردند sadساعت 12.30 تازه پای قله بودیم...

بهرحال با مشورت بزرگان دو گروه وراهنما و بررسی ضیق وقت و مسیر صعب العبور قله و تاریکی هوا و احتمال حمله حیوانات وحشی هنگام بازگشت devil...(که رد پاهاشان هم به وفور دیده میشد)... تصمیم بر صعود قله فرعی شد و پس از صعود در ساعت 13 و کمی استراحت راه بازگشت را در پیش گرفتیم....

بازگشت از مسیر دیگری انجام شد . در واقع از مسیر رفت و برگشت دفعه قبل ...

درمسیر بازگشت توقفی برای ناهار داشتیم و بعد از عبور از  همان دالانهای تودرتو (مسیر پیچ در پیچ آبرفتی حاصل صدها سال عبور آب باران از دامنه ی کوه ) بالاخره ساعت 5 بعدازظهر با 9 ساعت کویر گردی رسیدیم پای ماشینها و بازهم دوستان ورامینی با پذیرایی شان ما را شرمنده کردند...indecision

آخر ماجرا هم موسیقی با ولووم بالا و حرکات موزون علیرضا بود که این بار با فلاسک چای!! اجرا شد...و آنتراکت آرامش که نبود....crying

خوش باشید

آتیه

هزینه برنامه : 5000 تومان

پی نوشت 1 : تازه وارد قدیمی این روزها به تنظیم گزارش سالیانه مشغول است که چند روز دیگر در آخرین جلسه سال ارائه خواهد شد...گفتم که در جریان یکی از بهانه ها باشید.

پی نوشت 2 : جلسه آخر سال ،روز 22 اسفند است...خبرش را بزودی برایتان "پیشانی نوشت" سایت می کنم ( با کسب اجازه از جناب "زرتشت")... فعلا فقط خواستم بگم به موقع منتظرتان هستیم...لطفا دیر نکنید...